Veel gestelde vragen (FAQ)

Op deze pagina vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op, wij helpen u graag verder.

Assortiment en Productinformatie

Kunt u mij een brochure toesturen?

Ons assortiment wordt bijna elke dag verbeterd en uitgebreid. Nieuwe, actuele producten worden toegevoegd om u het beste aan te kunnen bieden. Wij passen ons assortiment aan naar de wensen van onze klanten. Ons assortiment omvat zeer veel lampen van verschillende producenten. Om deze reden kunnen wij helaas geen brochures of catalogi voor ons gehele assortiment uitgeven. Wel kunnen wij op aanvraag flyers aanbieden van een geselecteerd assortiment. Wij kunnen bijvoorbeeld flyers van binnen- of buiten lampen te sturen.

Zijn de lichtbronnen inclusief als ik een lamp bestel?

Het is per lamp afhankelijk of deze inclusief of exclusief met lichtbron zijn. Indien de lichtbronnen niet inclusief zijn, kunt u de passende lichtbronnen onder toebehoren kiezen. Voor sommige lampen worden verschillende lichtbronnen per variant gebruikt. In deze gevallen staat er in de beschrijving van het product een nauwkeurige omschrijving van het productvariant. Bovendien vindt u in de categorie “losse lampen” een omvangrijke keuze van verschillende lichtbronnen, die u direct kunt bestellen.

Voor sommige populaire combinaties hebben wij bundel producten gemaakt. Deze producten bevatten alles wat u nodig hebt voor de installatie van uw nieuwe lamp.

Is het montagemateriaal voor de lamp bij de levering inbegrepen?

Onze wand- en plafondlampen worden in de meeste gevallen exclusief montagemateriaal geleverd. Het materiaal wat nodig is, is namelijk afhankelijk van de plaatsing van de lamp. Over het algemeen hebt u voor de montage pluggen, schroeven en eventuele onderlegringen nodig. Voor holle plafonds raden wij u aan om speciale pluggen te gebruiken.

Omvat de levering een handleiding?

Indien lampen ingebouwd moeten worden of een speciale montage noodzakelijk is, wordt over het algemeen een handleiding meegestuurd. Voor speciale lampen raden wij u aan de montage door een deskundige te laten uitvoeren. Als u vragen hebt met betrekking tot de montage van uw lamp, neem dan telefonisch of via de e-mail contact met ons op.

Mag ik contact met jullie opnemen als ik advies voor een aankoop nodig heb?

Uiteraard! Wij staan u graag te woord, u kunt ons bereiken via wij staan u graag te woord om al uw vragen te beantwoorden. Wanneer u een lamp nodig heeft stel uzelf dan bijvoorbeeld de vragen: Welke kleur, welk materiaal, welke grootte en welke vorm heeft mijn favoriete lamp? Voor welke doeleinden wil ik de lamp gebruiken? Heeft u de lamp voor bureauwerk nodig of voor de sfeer in uw woonkamer? Is een lichtbesturing of een dimmer gewenst of wilt u een energiezuinige lamp? Wij gaan graag samen met u op zoek naar een passende oplossing. Ook als u technische vragen heeft over bijvoorbeeld de montage, lichtbronnen, lichtbesturing, lichtkleuren of passende toebehoren, helpen wij u graag. Naast bedrijven zijn ook commerciële klanten met een grote of kleine afname aan verlichting bij ons in goede handen. Geef ons door waarnaar u op zoek bent en omschrijf hierbij ook de gewenste stijl. Wij geven u advies wat betreft de lichtkleur of lichtberekening en bieden u een interessant assortiment voor commerciële verlichting.

Hoe werkt mijn product?

De stoppen gaan erdoor wanneer ik mijn LED TL buizen aansluit.

Dit is een veel voorkomend probleem, dit word veroorzaakt doordat de LED TL buizen slechts aan 1 kant gevoed kunnen worden. Uw buizen zijn de meestal niet kapot, u moet ze simpelweg andersom plaatsen. Lees ook ons kennisbank artikel voor een uitgebreide uitleg: Hoe moet ik LED TL aansluiten?

Is mijn verlichting dimbaar en hope dim ik het dan?

Voor deze vraag willen wij u graag doorverwijzen naar onze kennisbank artikel: Hoe dim je LED verlichting?

Welke lichtkleur heb ik nodig?

Welke lichtkleur het beste bij u past is heel erg afhankelijk van uw situatie, bekijk ons kennisbank artikel Kleurtemperatuur (kelvin) en lichtkleur voor een uitgebreide uitleg of lichtkleur en kleurtemperatuur.

Hoe sluit ik mijn LED strip aan?

Voor deze vraag willen wij u graag doorverwijzen naar onze kennisbank artikel: Hoe sluit ik een LED strip aan?

Hoe sluit ik mijn LED- inbouwspot aan?

Voor deze vraag willen wij u graag doorverwijzen naar onze kennisbank artikel: Hoe sluit ik een LED- inbouwspot aan?

Hoe sluit ik mijn 3-fase railverlichting aan?

Voor deze vraag willen wij u graag doorverwijzen naar onze kennisbank artikel: Hoe sluit ik LED 3-fase railverlichting aan?

Wat is het verschil tussen een serieschakelaar en een wisselschakelaar?

Voor deze vraag willen wij u graag doorverwijzen naar onze kennisbank artikel: Wat is het verschil tussen een serieschakelaar en een wisselschakelaar?

Welke fitting heb ik?

Fittingen zijn er in vele soorten en maten, bekijk onze kennisbank voor een uitgebreid overzicht: Welke fitting heb ik nodig?

Bestellen en garantie

Hoe kan ik via de onlineshop bestellen?

Nadat u de gewenste producten hebt uitgekozen, kunt u de gewenste hoeveelheid aangeven. Vervolgens klikt u op het symbool „in de winkelwagen“. Er verschijnt een overzicht van uw winkelwagen en kunt u de gekozen artikelen eventueel wissen of de hoeveelheid ervan veranderen. Vervolgens kunt u de artikelen bestellen. Tijdens de volgende stap kunt u zich registeren. Wanneer u in de toekomst verdere aankopen doet op onze site hoeft u niet nogmaals uw gegevens in te vullen.  Naast registeren heeft u ook de mogelijkheid om als gast te bestellen. Indien u dan nog eens bij ons bestelt, moet u uw persoonlijke gegevens nog eens invullen. Na het invullen van de gegevens kunt u de bestelling nog eens controleren en de bestelling afsluiten door deze te versturen.  Wanner u de bestelling verstuurd ziet u nogmaals een overzicht. Deze kunt u printen door op het symbool “printen” te klikken

Hoelang heb ik garantie op bestelde waren?

We staan er voor in dat onze producten voldoen aan de overeenkomst die op afstand gemaakt is. Daarnaast voldoen de producten aan de in het aanbod vermelde specificaties. Verder kunt u rekenen op de deugbaarheid en bruikbaarheid van onze producten. Ook wordt er gehandeld in overeenstemming met de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst op afstand bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

Zijn er in de onlineshop ook speciale aanbiedingen?

Voor onze speciale aanbiedingen kunt u rechts bovenaan op de menubalk op Sale% klikken. Daar staan alle aanbiedingen die er momenteel zijn, wij hebben steeds verschillende producten in de aanbieding.

Verzending en levering

Kan ik mijn zending volgen?

Wanneer uw order wordt afgerond ontvangt u een automatische mail, onderaan deze mail vind u de Track&Trace code(s) voor uw bestelling. Het kan voorkomen dat de Track&Trace niet werkt of een oude zending weergeeft op het moment dat u de email ontvangt. Dit komt omdat de zending nog niet ingescanned is door DPD, dit gebeurt vaak rond 18:00, daarna werkt uw code naar behoren.

Is verzekerd transport bij de leveringskosten inbegrepen en welke omvang heeft deze verzekering?

Elke levering die wij versturen is tijdens het transport verzekerd. De kosten hiervoor betalen wij, u hoeft hiervoor niets te betalen. In het geval dat producten tijdens het transport beschadigen, doen wij ons best om u zo snel mogelijk een vervangende levering toe te sturen.

Hoe hoog zijn de verzendkosten en kan ik verzendkosten besparen als ik meer producten in een keer bestel?

Wanneer u voor minder dan €75,- bij ons besteld wordt in Nederland €5,95 verzendkosten berekend. Woont u in België? Dan wordt er €7,50 voor verzendkosten berekend. Bij omvangrijkere bestellingen worden er natuurlijk geen hogere verzendkosten berekend. Wanneer de bestelwaarde hoger ligt dan € 75 worden er binnen Nederland en België geen verzendkosten in rekening gebracht.

Mijn verzend adress is buiten Nederland of België, hoeveel moet ik dan betalen?

Wanneer uw verzendadres buiten Nederland of België is, kunt u bij het afrekenen inzien wat de verzendkosten zijn voor uw bestemming. Ook is het altijd mogelijk om contact met ons op te voor meer informatie.

Door welke dienstverlener worden de waren afgeleverd?

Wij werken samen met DPD. Voor het ontvangen van een pakket moet er eerst getekend worden. Verder is de levering altijd verzekerd tegen beschadigingen die tijdens transport zijn opgelopen. Helaas is het niet mogelijk een vast levertijdstip aan het transportbedrijf mee te delen. Vaak wordt een pakketje bij een DPD Parcelshop bij u in de buurt bezorgt, welke pakketshop dat is, staat vermeld bij het tracking nummer van de zending. Indien u overdag niet thuis bent, geeft u dan a.u.b. een alternatief afleveradres aan, bijvoorbeeld het adres van uw werkplek of uw buurman.

Mijn bestelling is kapot aangekomen, wat nu?

Wanneer uw bestelling kapot is aangekomen, kunt u contact met ons opnemen. Wij vragen u dan altijd om een foto van de staat van de zending. Zodra we die binnen hebben, gaan we zorgen dat u vervangende producten ontvangt. Het kan ook voorkomen dat wij de kapotte producten retour gaan halen.

Betaalmogelijkheden

Welke betaalmethoden biedt LedLoket aan?

Wij bieden de volgende betaalmethoden aan:

  • iDeal
  • MisterCash / Bancontact
  • Paypal
  • CreditCard
  • Giropay
  • Achteraf betalen (via Billink)
  • Apple Pay
  • Op rekening (zie: Kan ik op rekening bestellen?)

Kan ik op rekening bestellen?

Als u ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel en een BTW nummer heeft, kunt u achteraf betalen. Uw BTW nummer kunt u bij het afrekenen invullen. Wanneer u hierover vragen heeft neemt u dan gerust contact met ons op.

Retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

U wilt producten retourneren? Dat is geen probleem, u kunt eenvoudig naar onze retour pagina gaan en het onderstaande retour formulier invullen.

Welke kosten zitten er verbonden aan het retourneren van een artikel?

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht komen de kosten van de terugzending voor uw rekening. Bij grote pakketten kunt u contact opnemen met onze klantenservice, zij bieden u vervolgens een gepaste oplossing.

Moet ik bij het retourneren nog wat meezenden in de doos?

Bij het retourneren van een producten, vragen we u om altijd een pakbon of factuur mee te zenden. Wanneer dit niet gebeurt weten wij niet welk ordernummer bij de geretourneerde producten behoren en duurt de retour procedure een stuk langer.

Account & Privacy

Hoe kan ik een account aanmaken?

U kunt op de pagina ‘Mijn LedLoket‘ een account aanmaken of inloggen in uw account.

Hoe kan ik mijn gegevens en het account verwijderen?

Wilt u uw account en al uw gegevens verwijderen? Dit kunt u doen door ons hierover te mailen. Bij het verwijderen van uw account blijven de factuurgegevens 8 jaar in ons bestand, dit is nodig voor onze administratie en wettelijk verplicht.

Waar kan ik het privacybeleid van LedLoket vinden?

We geven nooit de gegevens van klanten aan derde commerciële partijen. Wilt u meer wilt weten over het privacy beleid van LedLoket? Onderaan de pagina vindt u het kopje “privacy”, hier vindt u alle informatie over ons privacy beleid.